POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA PLIKÓW COOKIES 
SKLEPU INTERNETOWEGO ODSTRASZANIE.PL
 
 
INFORMACJE OGÓLNE
 
INFORMACJE OGÓLNE
 
1. Niniejsza Polityka prywatności określa zasady pozyskiwania, przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów korzystających ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem internetowym: www.odstraszanie.pl – dalej „Sklep Internetowy”. Dokument określa również zasady stosowania plików Cookies. Niniejsza Polityka prywatności nie dotyczy przetwarzania danych osobowych pracowników i współpracowników.
 2. Niniejszy dokument ma charakter informacyjny.
 3. Administratorem Danych Osobowych Klientów Sklepu internetowego zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem www.odstraszanie.pl, jest LINAREM CISOWSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO-AKCYJNA, ul. PÓŁŁANKI 22, 30-740 KRAKÓW, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000960103, NIP:6793234999 REGON: 521471905, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 50 000,00 zł, wpłacony w całości – zwana dalej „Administratorem”. 
 Dane kontaktowe:
adres korespondencyjny: LINAREM CISOWSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO-AKCYJNA - Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Półłanki, 30-740 Kraków,
adres e-mail: biuro@linarem.pl.
 4. Wyznaczono Inspektora Danych Osobowych (dalej: IOD). do którego można się zwrócić z pytaniami lub żądaniami we wszystkich sprawach dotyczących danych osobowych. 
Dane kontaktowe do IOD:
Imię i nazwisko IOD: Wojciech Cisowski
adres korespondencyjny: LINAREM CISOWSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO-AKCYJNA - Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Półłanki, 30-740 Kraków,
adres e-mail: iod@linarem.pl
 5. Dane Osobowe Klientów (zwane dalej „Danymi Osobowymi”) korzystających z usług oraz narzędzi udostępnianych w ramach Sklepu internetowego są pozyskiwane oraz przetwarzane zgodnie z postanowieniami niniejszego dokumentu oraz Regulaminu Sklepu Internetowego, znajdującego się pod adresem: https://www.odstraszanie.pl/regulamin.html
 6. Administrator zapewnia, że Dane Osobowe są przetwarzane zgodnie z prawem.
 7. Klient ma prawo zwrócić się do Administratora celem uzyskania wyczerpujących informacji, w jaki sposób wykorzystywane są jego Dane Osobowe. Zawsze w jasny sposób staramy się poinformować o danych, które gromadzimy, w jaki sposób je wykorzystujemy, jakim celom mają służyć i komu je przekazujemy, jaką zapewniamy ochronę tych danych przy przekazaniu innym podmiotom oraz udzielamy informacji o instytucjach, z którymi należy się skontaktować w razie wątpliwości.
 8. Wszystkie słowa i wyrażenia, które występują w niniejszym dokumencie i rozpoczynają się dużą literą (np. Sprzedawca, Klient, Zamówienie), należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w Regulaminie Sklepu Internetowego, który jest dostępny na stronie internetowej Sklepu, pod adresem: https://www.odstraszanie.pl/regulamin.html
 9. Polityka prywatności określa działania podejmowane przez Administratora w zakresie Danych Osobowych, które są gromadzone za pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz powiązanych ze Sklepem Internetowym usług i narzędzi, które są wykorzystywane przez Klientów do wykonywania określonych czynności, w szczególności takich jak: zakładanie Konta, składanie i realizacja Zamówienia czy też wykonywanie innego rodzaju działań w ramach Sklepu Internetowego.
 
 
CEL GROMADZENIA, POZYSKIWANIA DANYCH OSOBOWYCH. JAKI JEST ZAKRES I CEL ICH ZBIERANIA?
 
1. Dane osobowe Klientów Sklepu Internetowego są zbierane w sposób ciągły przy wykorzystaniu następujących funkcjonalności Sklepu Internetowego: Formularza kontaktowego, zapisu na Newsletter, Formularza zamówienia, danych podanych na Koncie Klienta w tym danych logowania oraz danych przy rejestracji.
 2. Administrator może pozyskiwać informacje o Klientach w szczególności poprzez gromadzenie logów serwera za pośrednictwem operatora hostingowego oraz przy pomocy narzędzi analitycznych, które zajmuje się śledzeniem, zbieraniem i raportowaniem ruchu w serwisach internetowych (Yandex Metrica, Google Analytics).
 3. Administrator przetwarza Dane Osobowe Klientów niezbędne do prawidłowej realizacji usług dostępnych w Sklepie Internetowym i jest uprawniony do wykorzystywania zgromadzonych i przechowywanych w ramach Sklepu Internetowego danych w następujących celach: 
 a) podjęcia na żądanie Klienta działań przed zawarciem  Umowy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
 b) zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
 c) umożliwienia korzystania z płatności elektronicznych, jeżeli płatność zostanie dokonana za pomocą np. banku lub instytucji płatniczej albo w przypadku zwrotu należności na rzecz Klienta (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
 d) przyjmowania i rozpatrywania reklamacji (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
 e) przyjmowania oświadczeń odstąpienia od zawartych umów sprzedaży na odległość, zgodnie przepisami Rozdziału 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
 f) realizacji wymagań prawnych w zakresie przepisów podatkowych i rachunkowych, w szczególności określonych przez prawo podatkowe i przepisy o rachunkowości (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
 g) marketingu bezpośredniego i pośredniego własnych produktów lub usług (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. a oraz f RODO),
 h) zapewnienia pełnej obsługi Klienta, w tym zakładania i zarządzania kontem/kontami Klienta, rozwiązywania problemów technicznych i udostępniania odpowiednich funkcji (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
 j) monitorowania aktywności wszystkich oraz konkretnych Klientów (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
 k) kontaktowania się z Klientami w celach związanych ze świadczeniem usług, obsługą Klientów (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
 l) analizy aktywności i informacji o Kliencie, w tym także w ramach profilowania, czyli zautomatyzowanego przetwarzania Danych Osobowych, w celu prezentacji reklam ogólnych, ofert czy promocji (rabatów), dotyczących produktów lub usług Administratora oraz jego partnerów, w sposób dostosowywany do zainteresowań konkretnego Klienta (bez wpływania istotnie na jego decyzje), (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO) ,
 m) przeprowadzania badań i analiz w celu poprawy działania dostępnych usług (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
 n) egzekwowania przestrzegania Regulaminu Sklepu internetowego (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), 
 o) przechowywania danych dla celów archiwizacyjnych oraz na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
 4. Administrator jest uprawniony wyłącznie do  przechowywania i analizowania  zgromadzonych  w Sklepie internetowym danych wyłącznie w zakresie realizacji powyżej określonych celów.
 5. Administrator zbiera, przetwarza i przechowuje następujące dane Klientów:
 a) adres poczty elektronicznej (adres e-mail),
 b) imię i nazwisko,
 c) nazwę firmy (w przypadku Klientów niebędących konsumentami), 
 d) NIP (w przypadku Klientów nie będących konsumentami),
 e) adres dostawy Towaru (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),
 f) adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy),
 g) numer telefonu,
 h) numer rachunku bankowego w przypadku płatności elektronicznych.
 6. Sprzedawca oświadcza, iż podanie danych przez Klienta, w wyżej wskazanym zakresie jest całkowicie dobrowolne i jednocześnie niezbędne do pełnej realizacji przez Sprzedawcę usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Zakres wymaganych danych do zawarcia umowy jest wskazany uprzednio na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego.
 7. W związku z możliwością założenia Konta oraz rejestracji w Sklepie internetowym, Administrator informuje, iż Klienci, którzy będą zakładać Konto mogą zostać zobowiązani do podania danych, takich jak: imię i nazwisko, nazwa firmy, adres zamieszkania, adres siedziby, numer telefonu kontaktowego, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), oraz login (e-mail) i hasło.
 8. Administrator zastrzega sobie prawo do blokowania oraz filtrowania wiadomości, które są przesyłane poprzez wewnętrzny system wiadomości. W szczególności, gdy wiadomości mają charakter spamu, zawierają niedozwolone treści czy też w inny sposób zagrażają bezpieczeństwu Klientów Sklepu internetowego.
 9. Dodatkowo Administrator jest uprawniony do automatycznego pozyskiwania i rejestrowania danych przekazywanych na serwer przez przeglądarki internetowe lub urządzenia Klientów, np.: adres IP, parametry oprogramowania, parametry sprzętu, przeglądane strony, numer identyfikacyjny urządzenia mobilnego, a także inne dane, które dotyczą urządzeń oraz korzystania z systemu. 
 
 
KOMU MOŻEMY PRZEKAZYWAĆ DANE KLIENTA?
 
 1. Dostęp do Danych Osobowych Klienta może być powierzony pracownikom i współpracownikom Administratora, innym podmiotom za pomocą, których Klient dokonuje płatności za zakupy w Sklepie internetowym, które gromadzą, przetwarzają i przechowują dane osobowe zgodnie ze swoimi Regulaminami i politykami prywatności oraz podmiotom, które mają za zadanie dostawę Towaru do Klienta. Dostęp do Danych Osobowych Klienta jest udzielany w/w podmiotom w zakresie niezbędnym i tylko takim, który zapewni realizację ich usług tak, aby Klient mógł zakupić i otrzymać Towar oraz za niego zapłacić.  
 2. W przetwarzaniu Danych Osobowych w ograniczonym zakresie mogą brać także udział partnerzy Administratora, w szczególności podmioty, które pomagają pod kątem technicznym prowadzić Sklep Internetowy, dostawcy hostingu lub usług teleinformatycznych, podmioty, które wspierają Administratora w komunikacji z Klientami za pomocą wysyłki e-maili, jak również w zrozumieniu potrzeb Klientów oraz tworzeniu dla nich ofert i promocji za pomocą kampanii marketingowych. Do partnerów zaliczymy także firmy zbierające opinie o produktach oraz o sklepach. Ocena produktów i procesu zakupowego stanowi dla nas istotny element ewaluacji doświadczenia zakupowego.  
3. Podmioty, którym powierzono przetwarzanie Danych Osobowych na mocy odrębnej umowy lub upoważnienia, zobowiązane są do przestrzegania zasad poufności i bezpieczeństwa Danych Osobowych, w szczególności nie udostępniania danych osobom nieuprawnionym, oraz do stosowania fizycznych i technicznych środków bezpieczeństwa, adekwatnych do sposobu przetwarzania tych danych.  
 4. Administrator informuje, że Dane Osobowe Klienta mogą być udostępniane następującym podmiotom:
a) pracownikom i współpracownikom Administratora, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby móc wykonywać zobowiązania lub działania na rzecz Klienta;
 b) przetwarzającym w imieniu Administratora dane osobowe Klienta i uczestniczącym w wykonywaniu czynności Administratora i właściciela Sklepu Internetowego tj.: 
 - naszym podwykonawcom wspierającym Administratora w wykonaniu umów, Zamówień i obsłudze Klientów, np. w obsłudze korespondencji lub w procesie obsługi Klienta, lub prowadzącym sklepy sprzedaży lub innym podmiotom pośredniczącym w sprzedaży naszych produktów, w tym usług lub rzeczoznawcom działającym na nasze zlecenie;
  - agencjom reklamowym lub innym podmiotom organizującym lub prowadzącym lub współpracującym lub pośredniczącym w organizacji lub prowadzeniu naszych akcji marketingowych;
 - podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniającym nam narzędzia teleinformatyczne, w tym platformy informatyczne, lub miejsca na serwerach lub stronach internetowych;
 - podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe lub pomoc prawną, podatkową, rachunkową;
 - agencjom badawczym działającym na zlecenie Administratora;
 - podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi dotyczące bezpieczeństwa osób i mienia;
 c) innym administratorom będącym:
 - agencjami reklamowymi lub podmiotami prowadzącymi lub organizującymi lub współpracującymi lub pośredniczącymi przy prowadzeniu lub organizacji naszych akcji marketingowych lub współpracującymi z nami przy obsłudze klientów lub innymi podmiotami pośredniczącymi w sprzedaży naszych towarów, w tym usług - w celu rozliczenia należnych im wynagrodzeń;
 - podmiotami prowadzącymi działalność pocztową lub kurierską - w celu dostarczenia korespondencji lub przesyłek na rzecz Klientów lub innych podmiotów współpracujących z Administratorem;
 - podmiotami prowadzącymi przewóz przesyłek towarowych lub usługi spedycji - w celu dostarczenia przesyłek towarowych na rzecz Klientów lub innych podmiotów współpracujących z Administratorem;
 - podmiotami prowadzącymi działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) - w celu dokonania zwrotów lub w celu zapewnienia działania usługi polecenia zapłaty;
 - podmiotami prowadzącymi działalność kredytową (banki) - w celu zapewnienia kredytowania na zakup produktów, w tym usług i wykonania zwrotów;
 - podmiotami nabywającymi wierzytelności - w razie niezapłacenia ceny za zakupiony Towar lub wynagrodzenia za wykonanie Zamówienia w terminie lub innych należności na rzecz Administratora.
 d) organom publicznym – w przypadkach określonych w przepisach prawa. 
 5. Przekazywanie Danych osobowych Klientów poza Europejski Obszar Gospodarczy
     1) Poziom  ochrony  Danych  osobowych  poza  Europejskim  Obszarem  Gospodarczym 
(EOG)  różni  się  od  tego  zapewnianego  przez  prawo  europejskie.  Z  tego  powodu 
Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z 
zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez: 
współpracę  z  podmiotami  przetwarzającymi  Dane  osobowe  w  państwach,  w odniesieniu  do  których  została  wydana  stosowna  decyzja  Komisji  Europejskiej dotycząca  stwierdzenia  zapewnienia  odpowiedniego  stopnia ochrony Danych osobowych;
stosowanie  standardowych  klauzul  umownych  wydanych  przez  Komisję Europejską;
stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
    2) Administrator  zawsze  informuje  o  zamiarze  przekazania  Danych  osobowych  poza EOG na etapie ich zbierania.
 
 
CO TO JEST I NA CZYM POLEGA TZW. AUTOMATYCZNE PRZETWARZANIE, W TYM PROFILOWANIE?
 
 
1. Przez okres obowiązywania Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usługi elektronicznej z Klientem i do czasu jej wykonania, a po jej wykonaniu lub przed jej zawarciem - na podstawie jego zgody, Administrator ma prawo automatycznie przetwarzać Dane Osobowe Klienta, w tym dokonywać ich tzw. profilowania.
2. Profilowanie, o którym mowa powyżej to automatyczne przetwarzanie Danych Osobowych, które polega na ich wykorzystywaniu do oceny zachowań Klienta, w tym analizy i prognozy sytuacji ekonomicznej, preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, decyzji zakupowych Klienta, itp. Obejmuje ono np. określenie w jaki sposób Klient korzysta z Internetu lub jakie produkty kupuje.
3. Proces profilowania przeprowadzamy w oparciu o dane Klienta, które zbieramy m.in. na podstawie:
i. analizy predyktywnej, czyli przewidywania takich zachowań Klienta, jak reakcje na kampanie marketingowe w mediach, decyzje zakupowe, rezygnację z produktu i przejście do konkurencji oraz identyfikację potencjalnych zagrożeń i możliwości dla Administratora;
ii. używanych przez Klienta identyfikatorów internetowych;
iii. danych behawioralnych.
4. Przeprowadzenie niniejszego procesu pozwoli m dopasować ofertę Sklepu Internetowego do potrzeb Klienta. .
5. Decyzje w tym zakresie podejmujemy automatycznie na podstawie kryteriów takich jak liczba i częstotliwość realizowanych zakupów w sklepie internetowym oraz liczba i rodzaj zakupionych towarów i usług. Po ustaleniu spełnienia kryteriów system informatyczny może automatycznie przesłać do Klienta informację o ofercie specjalnej w tym o rabatach, lub obniżkach przyznawanych indywidualnie każdemu Klientowi.
 
 
NEWSLETTER I INNE INFORMACJE HANDLOWE
 
 1. Newsletter i inne informacje handlowe wysyłamy tylko do Klientów, którzy wyrazili na to zgodę i podali swój adres e-mail w trakcie korzystania ze Sklepu Internetowego. Za pomocą Newslettera przekazujemy Klientom informacje o aktualnych ofertach, promocjach, nowościach i innych akcjach specjalnych prowadzonych w Sklepie Internetowym.
 2. Klient w każdym czasie ma możliwość dostępu do treści swoich Danych Osobowych i ich poprawiania, a także rezygnacji z przechowywania adresu e-mail w celu wysyłki Newslettera i innego rodzaju informacji handlowej na pocztę elektroniczną (dobrowolna rezygnacja).
 3. W celu rezygnacji z Newslettera i innego rodzaju informacji handlowej przesyłanych przez Sklep Internetowy należy kliknąć w link znajdujący się na końcu każdego Newslettera. Rezygnację można złożyć także wysyłając wiadomość mailową z oświadczeniem o rezygnacji z udzielenia zgody na przesyłanie informacji handlowej w postaci Newslettera na adres e-mail: odstraszanie.pl.    
 
 
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH
 
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm. - dalej zwane również jako: „RODO”), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.), ustawą z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1221). , a także wszelkimi innymi mającymi zastosowanie obowiązującymi przepisami prawa.  
 
 
POLITYKA COOKIES
 
1. Administrator zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach Cookies w celu gromadzenia danych związanych z korzystaniem ze strony internetowej przez Klienta. Pliki Cookies to mały fragment tekstu, który serwer, na którym działa Sklep Internetowy wysyła do przeglądarki Klienta i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę Sklepu Internetowego. Używane są głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Administrator wykorzystuje pliki Cookies „sesyjne” (tymczasowe), które są przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta do czasu jego wylogowania, wyłączenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej oraz pliki Cookies „stałe”, które są przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
 2. W ramach Sklepu Internetowego Administrator wykorzystuje następujące rodzaje plików Cookies: 
„niezbędne”, które umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu Internetowego, służące do zapewnienia bezpieczeństwa,
„funkcjonalne”, które umożliwiają zapamiętanie preferowanych przez Klienta funkcjonalności Sklepu Internetowego,
„analityka”, służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
„wydajnościowe”, które są wykorzystywane do  pozyskiwania informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej Sklepu internetowego przez Klientów,
„reklamowe”, które umożliwiają dostarczenie treści reklamowych dostosowanych do zainteresowań Klienta,
„bez kategorii”, cookies bez kategorii to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w żadnej kategorii.
 3. Pliki cookies zbierane są w oparciu o standard Google Consent Mode v2 za pomocą narzędzia Cookies będącego certyfikowanym partnerem Google.
 4. Administrator usługi wykorzystuje pliki Cookies zewnętrzne w celu : - zbierania ogólnych i anonimowych danych statystycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych: np. Google Analytics.
 5. Pliki Cookies dostosowują i optymalizują Sklep Internetowy i jego ofertę dla potrzeb Klientów poprzez takie działania jak tworzenie statystyk odsłon Sklepu internetowego Internetowego oraz zapewnienie bezpieczeństwa Sklepu internetowego Internetowego i jego Klientom. Pliki Cookies niezbędne są również do utrzymania sesji Klienta po opuszczeniu przez niego strony Sklepu Internetowego, to one umożliwiają mu powrót do zawartości koszyka bez utraty jego parametrów, co wiązałoby się z ponowną koniecznością wyboru Towarów.
 6. Klient w każdej chwili za pomocą swojej przeglądarki internetowej może zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, w tym całkowicie zablokować lub skasować gromadzenie plików Cookies.
 7. Zablokowanie możliwości gromadzenia czy też wprowadzenia innych zmian w ustawieniach dotyczących plików Cookies na urządzeniu, z którego korzysta Klient  może utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego, do czego Klient jest w pełni uprawniony, ale musi w takiej sytuacji mieć świadomość istnienia z ograniczeń funkcjonalności dostępnych w Sklepie Internetowym.
 8. Klient, który nie chce wykorzystywania plików Cookies w opisanym powyżej celu w każdej chwili może usunąć je ręcznie. Do zapoznania się ze szczegółową instrukcją postępowania należy odwiedzić stronę internetową producenta używanej przeglądarki internetowej, z której aktualnie korzysta Klient.
 9. Więcej informacji na temat plików Cookies dostępnych jest w menu pomocy każdej przeglądarki internetowej. Przykładowe przeglądarki internetowe obsługujące wspomniane pliki „Cookies”: to Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Bing, Safari. 
 10. Administrator może umożliwić gromadzenie informacji z wykorzystaniem powyższych technologii bezpośrednio na stronie internetowej Sklepu internetowego Internetowego podmiotom zewnętrznym, np. dostawcom reklam czy też dostawcom rozwiązań analitycznych. Dane, które są zgromadzone w ten sposób podlegają postanowieniem Polityką prywatności, które są opracowane przez te podmioty.
 
 
PLIKI COOKIES PODMIOTÓW TRZECICH 
 
W ramach działalności marketingowej Administrator korzysta z usług poniższych podmiotów, stosujących w Sklepie Internetowym pliki Cookies:
1. Google AdWords
2. Google Analytics
3. Google Doubleclick
4. Opineo
5. Smartsupp Live Chat
6. Facebook Pixel
7. Yandex Metrica
 8. Trusted Shops
 9. Ceneo
 Więcej informacji na temat plików Cookies wymienionych ww. podmiotów można znaleźć w politykach prywatności wymienionych podmiotów.
 
 
SPOSÓB ZABEZPIECZANIA DANYCH OSOBOWYCH
 
Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych Danych Osobowych Klientów odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii Danych Osobowych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem ich przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.   
Administrator odpowiednio udostępnia następujące środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione Danych Osobowych Klientów przesyłanych drogą elektroniczną:
1) przechowywanie Danych Osobowych na bezpiecznych serwerach;
2) stosowanie odpowiedniego zabezpieczenia zbioru danych przed nieuprawnionym dostępem;
3) zapewnienie dostępu do Konta jedynie po podaniu indywidualnego loginu i hasła;
4) stosowanie certyfikatu SSL na stronie Sklepu Internetowego, na których której podaje się Dane Osobowe;
5) szyfrowanie danych Danych Osobowych służących do autoryzacji osób korzystających z funkcjonalności Sklepu Internetowego.  
 
 
CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH
 
 1. Dane Osobowe przechowywane są przez czas niezbędny do realizacji Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usługi elektronicznej, a także roszczeń reklamacyjnych, jak również potwierdzenia wykonania obowiązków Administratora oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – jednak nie dłużej niż 10 lat od dnia przekazania Administratorowi Danych Osobowych.
2. W przypadku gdy jedyną podstawą przetwarzania Danych Osobowych jest zgoda na ich przetwarzanie, w przypadku cofnięcia zgody, Dane Osobowe są niezwłocznie usuwane. 
 
 
PRAWA I OBOWIĄZKI  ADMINISTRATORA ORAZ KLIENTA
 
 1. Administrator ma prawo, a także ustawowy obowiązek do przekazania wybranych bądź wszystkich informacji dotyczących Klientów Sklepu Internetowego organom władzy publicznej bądź osobom trzecim, które zgłoszą takie żądanie udzielenia informacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa polskiego.
 2. Każdy Klient ma prawo do:  
informacji udzielanych przy pozyskiwaniu Danych Osobowych;
informacji udzielanych na wniosek – o tym, czy dane są przetwarzane, oraz w innych kwestiach określonych w art. 15 RODO, w tym prawa do kopii danych;
bycia zapomnianym;
ograniczenia przetwarzania;
uzyskania kopii, sprostowania, usunięcia, przenoszenia danych;
sprzeciwu wobec przetwarzania Danych Osobowych w celach marketingowych lub innych. Sprzeciw można złożyć poprzez kontakt z Administratorem;
niepodlegania decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu (w tym profilowaniu);
informacji o naruszeniu ochrony Danych Osobowych;
wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie Danych Osobowych. Odwołanie zgody na przetwarzanie Danych Osobowych nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem;
wniesienia skargi – skarga może być wniesiona w formie pisemnej tradycyjną drogą pocztową, na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, lub elektronicznie z wykorzystaniem formularza za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej organu nadzorczego.
 
Klient ma w każdym czasie prawo dostępu do swoich Danych Osobowych, gromadzonych przez Administratora. Prawo obejmujące możliwość weryfikacji, modyfikacji, uzupełnienia,  usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania, przeniesienia danych, a także zaprzestania przetwarzania danych osobowych Klienta, jak również prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w określonym celu, jeżeli Klient taką zgodę uprzednio wyraził oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przedmiotowe uprawnienia przysługują bez podania przyczyny.
3. W celu realizacji swoich praw Klient może w każdym czasie przesłać stosowne oświadczenie woli na adres siedziby Administratora:
LINAREM CISOWSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO-AKCYJNA, ul. PÓŁŁANKI 22, 30-740 KRAKÓW lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: iod@linarem.pl.
Do Inspektora Ochrony Danych (IOD):
Imię i nazwisko: Wojciech Cisowski
adres korespondencyjny: LINAREM CISOWSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO-AKCYJNA, ul. PÓŁŁANKI 22, 30-740 KRAKÓW
adres e-mail: iod@linarem.pl
4. Usunięcie Danych Osobowych lub zaprzestania ich przetwarzania przez Administratora może skutkować całkowitym brakiem możliwości realizacji usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, bądź ich poważnym ograniczeniem.  
 5. Klient może również wyrazić zgodę na dodatkowe cele przetwarzania jego danych osobowych, poprzez zaakceptowanie nie obowiązkowych oświadczeń, które są zaproponowane w formularzach dostępnych na stronie Sklepu Internetowego.
 6. Klienci, którzy zarejestrowali się w Sklepie internetowym mają prawo do edycji, wglądu oraz do usuwania wszelkich podanych przez siebie Danych Osobowych.
 7. Klient zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego dane Dane Osobowe w Sklepie Internetowym są poprawne. Klienci, którzy zdecydowali się na usunięcie Konta w Sklepie Internetowym, mają prawo żądać, na warunkach przewidzianych w RODO, usunięcia danych Danych osobowych Osobowych trwale z zasobów Administratora tych danych. Uprawnienie to wynika bezpośrednio z RODO („prawo do bycia zapomnianym”).
 8. Zgody, które zostały udzielone dobrowolnie przez Klienta na otrzymywanie informacji handlowej, mogą być w każdej chwili cofnięte na jego wniosek, złożone złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w formie pisemnej na adres Administratora. Administrator w takim przypadku niezwłocznie usuwa dane Dane Osobowe Klienta z bazy kontaktów, która służy do przekazywania informacji handlowych drogą elektroniczną.
 
9. Klient przysługujące mu prawa wskazane wyżej może realizować w każdym czasie, występując z odpowiednim żądaniem.
10. Administrator ma obowiązek udzielenia informacji o działaniach podjętych w związku z żądaniami Klienta, bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania. W razie potrzeby termin może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. W terminie miesiąca od otrzymania żądania Administrator informuje Klienta, którego dane dotyczą o takim przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia. Jeśli Klient, którego dane dotyczą, przekazał swoje żądanie elektronicznie, w miarę możliwości informacje także są przekazywane elektronicznie, chyba że Klient, którego dane dotyczą, zażąda innej formy. 
11. Jeżeli Administrator nie podejmuje działań w związku z żądaniem Klienta, którego dane dotyczą, to niezwłocznie – najpóźniej w terminie miesiąca od otrzymania żądania – informuje Klienta, której dane dotyczą, o powodach niepodjęcia działań oraz o możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
12. Administrator udziela informacji według własnego wyboru:
a) listem poleconym na podany adres Klienta lub
b) drogą elektroniczną na podany adres e-mail Klienta.
13. Wszelka komunikacja i działania podejmowane przez Administratora w związku z żądaniami Klienta są wolne od opłat. Jeżeli jednak żądania Klienta będą ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, np. z uwagi na ustawiczny charakter, Administrator może:
a) pobrać rozsądną opłatę, uwzględniającą administracyjne koszty udzielenia informacji, komunikacji lub podjęcia żadnych działań albo
b) odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.
 Obowiązek wykazania, że żądanie ma ewidentnie nieuzasadniony lub nadmierny charakter spoczywa na Administratorze.
14. Administrator zobowiązuje się postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i ogólnie przyjętymi zasadami współżycia społecznego. 
 15. Każdy Klient ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania jego danych Danych Osobowych.  
 
 
ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI
 
 1. Oferta Sklepu Internetowego może w przyszłości ulegać aktualizacji lub modyfikacji, co oznacza, że Administrator będzie zobowiązany lub uprawniony do wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce prywatności.
 2. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce prywatności, na które może wpłynąć m.in. rozwój technologii internetowej, a także zmiany prawa w zakresie ochrony Danych Osobowych.
 3. Administrator każdorazowo umieści w ramach strony Sklepu internetowego informację o zmianach w Polityce prywatności i terminie obowiązywania zmian.
 
 
OBOWIĄZYWANIE POLITYKI PRYWATNOŚCI ORAZ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
 
Niniejsza Polityka Prywatności oraz Polityka plików Cookies obowiązują od dnia 01.02.2025.

Popularne kategorie